Eğitim başlıklarımız
- Çatışmalarla baş etme teknikleri
Eğitimin amacı: Çatışma Yönetimi, çalışma ortamında karşılaşacağınız çatışmalarla nasıl baş edebileceğinizi ve olumlu sonuçlar çıkarabileceğinizi göstermektedir. Çatışma kavramının masaya yatırıldığı bu eğitimde çatışma kavramı üzerindeki esrar perdesi kalkmaktadır. Katılımcılar, işyerinde çatışmanın kaçınılmaz olduğu gerçeğinden hareket ederek, çatışma çeşitlerini, kendi çatışma ve çözüm stillerini görmekte, çatışmayı erken safhada önlemenin ve olumlu sonuçlandırmanın yöntemlerini uygulamalarla benimsemektedirler.
Hedef Kitle: İş yerinde iş arkadaşları ile çatışma yaşayan, ,insan tipolojilerini tanımak ve uyum kurarak kendini geliştirmek isteyen herkes, yöneticiler, tüm çalışanlar ve öğrenciler.
Eğitimin İçeriği: Çatışma yönetimi nedir?
Çatışmayı oluşturan faktörler neler ?
İletişim poblemleri – empati kurmak
Farklı kişilik tipleri için iletişim
İşyerinde çatışma çeşitleri neler?
İşverenin veya yöneticinin rolu
Çatışma çözme yöntemleri
Takım çalışmaları
Ortak bir nokta bulmak
Kazan-kazan prensibi
Çatışma yönetimi stratejileri
Davranış değiştirme
Örnek uygulamalar
Stresi hayatımızdan çıkarma becerisi
Eğitimin amacı: Stres, sanayi toplumuyla beraber anlam kazanmış ve çağımızın hastalığı olarak literatürdeki yerini almıştır.Özellikle yoğun kent hayatı ve iş hayatı karşısında insanlar gerek fizyolojik gerekse psikolojik olarak etkilenmekte, bir çok sorunlar yaşamaktadırlar.Bugün dünyada doktora başvuran hastaların şikayetlerinin %50’sinin ardında yatan sebep, stres faktörü ile ilgilidir. Stres ile başa çıkma yollarını anlatan ve hayatınızda uygulayabileceğiniz teknikler içeren bir eğitimdir.
Kendini tanımak ve geliştirmek isteyen herkes, yöneticiler, tüm çalışanlar ve öğrenciler.
Eğitimin İçeriği:
Stres nedir? Tanımı ve Açıklama
Negatif stres
Pozitif stres
Kaygı nedir
Endişe nedir
Korku nedir
Panik nedir
Heyecan dereceleri neler nasıl yönetilir
Negatif stresi pozitive etme
Stresten kurtulmak için nefes egzersizleri
Zor insanlarla baş etmek
İş hayatında hemen hemen her pozisyonda zor insanlara rastlamak mümkün… Üstelik bu tür insanlarla iletişim kurmanın yükünü genelde o değil SİZ üstlenirsiniz. Öyle ki çoğu zaman yalnızca sizin özgüveniniz, onurunuz ve profesyonel sabrınız yükü çeker.
Bu Atölye çalışması ile profesyonel yaşamınızdaki olumsuzlukları olumlu duruma kolaylıkla çevirebileceksiniz.
İnsan davranışlarındaki farklılıkların kaynakları nelerdir .
İnsanlar neden zor insan olurlar ?
Olumsuzluk kaynakları, nedenleri ve başa çıkma yöntemleri
Yaygın zor insan tipleri ve davranışları Zor insanlara yaklaşım nasıl olmalıdır?
Sakinleştirme teknikleri
Kişileri memnun etmede dikkat edilecek nüanslar
Güven uyandırma –Uygulamalı egzersizler içerir
Zamanın efendisi olmak ve verimlilik
İş hayatında zamanı etkin bir şekilde kullanmak ve verimliliği arttırmak isteyen kişiler, İş insanlarının zamanlarını yöneten kısımları ile iletişime geçerek yönetebilmelerini amaçlayan bir eğitim programındandır. Amaç kısa zamanda bir iki teknikle hayatı kolaylaştırmaktır.
Öğrenilecek konu ve teknikler:
Zaman yönetiminin önemi
Zamanı etkin kullanmak için günlük plan tekniği
Günlük planda önceliklerin belirlenmesi için kullanılan yöntemler
Zamanı kontrol altına alabilmek
Verimli çalışma teknikleri
NLP
Iş hayatında dişil enerjiyi harekete geçirerek güçlenmek
Hayallerinizi gerçekleştirmek için dişil yaratıcı disiplini ortaya çıkartmak
* Merak ve farkındalığı harekete geçirmek
* Yaratıcı bir zihnin anahtarını ele almak
* İnovasyon ile liderlik kuralları öğrenmek
* Dişil enerjinizi iş başarısı yaratım ve berekete dönüştürmek için tasarlanmış teknik ve alıştırmalar
Motivasyon ve hayat başarısı
Eğitimin Amacı: Motivasyon, insanları harekete geçiren bir güçtür. Birçok işletmede, yöneticilerin ve personelin gayretine rağmen, beklenilen düzeyde iş tatmini, işbirliği ve çalışma azmi görülmemektedir. Bu programın amacı, işletmenin verimliliğini ve performansını arttırmak için çalışanların motive edilmesini sağlamak ve yüksek motivasyonu sürdürmektir.
Hedef Kitle: Kendini tanımak ve geliştirmek isteyen herkes, yöneticiler, tüm çalışanlar ve öğrenciler.
Eğitimin İçeriği:
Motivasyonun Temeli
Beklenti ve ihtiyaçlar
Amaçlar
Davranışlar
Performans
Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi
Fizyolojik ihtiyaçlar
Güven ve güvenlik ihtiyaçları
Aitlik ve sosyal ihtiyaçlar
Kendini gösterme ihtiyacı
Kendini tamamlama-gerçekleştirme ihtiyacı
ÖzBaşarı kavramı nedir
Başarı nedir
Başarıyı artırmaya yönelik çalışmalar
Başarı ve motivasyon
Kişisel tatmin ve başarı
Başarıyı etkileyen unsurlar
Amaçların başarıdaki rolü
Başarıyı artırmaya yönelik etkenler
Başarılı insanların alışkanlıkları egzersizler ile pekiştirilerek anlatılacaktır.